Gradbeništvo
Gospodarsko inženirstvo
Prometno inženirstvo
Arhitektura
Center za tehnologijo in organizacijo prometa deluje na Fakulteti za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo, Univerze v Mariboru, pod okriljem Inštituta prometnih ved.
Paket računalniških programov HCS je bil razvit in se vzdržuje s strani Mc Trans kot del podpore uporabnikom HCM za njihovo uspešnejšo uporabo v HCM opisanim postopkom. Vsebuje postopke za dimenzioniranje avtocest, cest izven naselij ter vseh vrst različnih križišč.
Program omogoča izračun kapacitete in kakovosti prometnega odvijanja v krožnih križiščih. Ob tem je mogoče uporabljati različne metode in postopke, ki so značilni za številne države po svetu.
AMPEL je celovito računalniško orodje za razvoj in kontrolo svetlobno signalnih naprav v semaforiziranih križiščih. S programom AMPEL lahko prometni inženir samostojno opravlja vse potrebne korake načrtovanja semaforiziranih križišč.
Mobilni laserski vibrometer POLYTEC PDV-100 za brezkontaktno merjenje vibracij na površinah. Laserski vibrometer omogoča meritve hitrosti vibracij od 0,05 μm/s do 0,5 m/s v frekvenčnem razponu od 0,05 Hz do 22KHz.Delovna razdalja znaša od 0,1 m do 30 m.
Računalniški program za načrtovanje natovora palet in oblikovanja embalaže s ciljem čim bolj optimalnega natovora palet in kontejnerjev ter minimiranja prevoznih stroškov.
Quick Pallet Maker ponuja tri ravni optimizacije in sicer:
– Osnovna tovorna enota za napolnitev oz. ustvarjanje paketa
– Paket za popolnitev palete
– Paleta za popolnitev kontejnerja
SIDRA INTERSECTION je mikro analitično orodje za načrtovanje in vrednotenje posameznih križišč in mreže križišč, vključno z različnimi kategorijami udeležencev (lahka vozila, težka tovorna vozila, avtobusi, kolesarji itd.) Zagotavlja oceno zmogljivosti oz. kapacitete, nivojev usluge, vključno z zamudami in dolžino čakalnih vrst oz. kolon v križiščih.
PTV Vissim je mikro simulacijski računalniški program za modeliranje multimodalnih prometnih operacij in spada v programsko opremo PTV Vision (D). Vissim omogoča ustvarjanje realističnih in natančnih pogojev za testiranje različnih prometnih scenarijev pred njihovo realizacijo.
EnViVer izračuna vrednosti emisij vozil, ki temeljijo na simulacijah prometnega toka in računskih algoritmih s spremljajočimi parametri iz mikro modela Versit+, ki ga je razvil TNO (NL).
IZDELAVA CELOSTNIH PROMETNIH STRATEGIJ
Pod vodstvom Centra za tehnologijo in organizacijo prometa je v obdobju 2016 – 2018 bilo izdelanih več Celostnih prometnih strategij (CPS) v skladu z evropskimi in nacionalnimi smernicami. Proces priprave posamezne CPS traja približno 1 leto in nadgrajuje obstoječe metode ter prakse načrtovanja z načeli strateškega razmišljanja, celostnega načrtovanja, trajnostne naravnanosti in vključevanja čim širše skupine deležnikov.
Naročnik: Občina Ormož
Vodja projekta: mag. Sebastian Toplak
Projektni partner: ZEU d.o.o.
Trajanje: 2017 – 2018
Naročnik: Občina Slovenska Bistrica
Vodja projekta: mag. Sebastian Toplak
Projektni partner: ZUM d.o.o.
Trajanje: 2016 – 2017
Naročnik: Mestna občina Ptuj
Vodja projekta: mag. Sebastian Toplak
Projektni partnerji: Znanstveno-raziskovalno središče Bistra Ptuj, ZUM d.o.o.
Trajanje: 2016 – 2017
Naročnik: Mestna občina Murska Sobota
Vodja projekta: mag. Sebastian Toplak
Projektni partnerji: Razvojna agencija Sinergija, ZEU d.o.o., Center za zdravje in razvoj Murska Sobota
Trajanje: 2016 – 2017
Naročnik: Občina Dravograd
Vodja projekta: mag. Sebastian Toplak
Projektni partner: ZEU d.o.o.
Trajanje: 2016 – 2017
Naročnik: Občina Rogaška Slatina
Vodja projekta: mag. Sebastian Toplak
Projektni partner: ZUM d.o.o.
Trajanje: 2016 – 2017
KRATKI OPISI PROJEKTOV
Pod vodstvom Centra za tehnologijo in organizacijo prometa je v zadnjem obdobju bilo izvedenih več presoj kakovosti v skladu s certificirano metodo QUEST – Quality management tool for Urban Energy efficient Sustainable Transport.
Naročnik: Mestna občina Kranj
Vodja projekta: mag. Sebastian Toplak
Trajanje: 2011 – 2013
Naročnik: Mestna občina Murska Sobota
Vodja projekta: mag. Sebastian Toplak
Trajanje: 2011 – 2013
Naročnik: Mestna občina Ptuj
Vodja projekta: mag. Sebastian Toplak
Trajanje: 2011 – 2013
Naročnik: Občina Rogaška Slatina
Vodja projekta: mag. Sebastian Toplak
Trajanje: 2011 – 2013
Naročnik: Mesto Koprivnica (HR)
Vodja projekta: mag. Sebastian Toplak
Trajanje: 2011 – 2013
Naročnik: Mestna občina Celje
Vodja projekta: mag. Sebastian Toplak
Trajanje: 2011 – 2013
KRATKI OPISI PROJEKTOV
Naročnik: Javna agencija za raziskovalno dejavnost RS
Vodilni partner: Urbanistični inštitut Republike Slovenije, vodja raziskovalnega projekta: dr. Barbara Goličnik Marušić
Obseg: 100.000,00 EUR
Projektni partner: Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo, projektna sodelavca: doc. dr. Marjan Lep in viš. pred. mag. Sebastian Toplak
Trajanje: 2018 – 2019
Možnosti implementacije ukrepov prometne politike glede na gospodarsko strukturo Slovenije in značilnosti blagovnih tokov
Naročnik: Javna agencija za raziskovalno dejavnost RS
Vodja: izr. prof. dr. Sever Drago
Obseg: 162.744,12 EUR
Sodelujoče raziskovalne organizacije:
Prometni inštitut Ljubljana, d.o.o.
Omega Consult, prometni management, d.o.o.
UL, Fakulteta za pomorstvo in promet
Trajanje: 2006 – 2008
PRIPRAVA PRAVNIH AKTOV IN STROKOVNIH PODLAG
Izvajalci: Inštitut za javno upravo pri PF UL, FGPA UM in Gorazd Bedrač
Na osnovi analize obstoječega stanja zakonodaje na področju žičniškega prometnega sistema ob sprejemu Uredbe (EU) 2016/424 je izdelan predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah ZŽNPO ter Pravilnika o tehničnih pregledih. Izvajalec FGPA je pri svojem delu posebno pozornost posvetil problemom standardizacije ter vzdrževanja in pregledovanja posameznih sklopov in podsistemov žičniških naprav.
V okviru različnih študij in projektov s področja zagotavljanja varnosti obratovanja žičniških naprav in smučišč je bila vzpostavljena metodologija za analiziranje stanja in opredeljevanja potrebnih vsebin, ki so vključene v ZVSmuč in posledično dovoljenje za obratovanje smučišča. Na FGPA razpolagamo z ustrezno grafično podatkovno bazo, ki je osnova za izvedbo projekta. Po naročilu naročnika se za posamezne lokacije izdelajo ustrezne grafične podlage.
Vodja projekta: dr. Marjan Lep
Projektni sodelavec: mag. Sebastian Toplak
Vodja projekta: dr. Marjan Lep
Projektni sodelavec: mag. Sebastian Toplak
EVROPSKI PROJEKTI
Acronym: QUEST
Program Inteligentna energija Evrope
Razpis STEER 2010 – Energetsko učinkoviti transport
Prioriteta – Revidiranje in certificiranje urbanih transportnih politik
Št. pogodbe: S12.589406 (04/2011), proračun projekta: 2.016.397 €
Trajanje: 05/2011 – 11/2013
Vodja: Sebastian Toplak
Acronym: CO2NeuTrAlp
Program: Transnacionalni – Območje Alp
Trajanje: 09/2008 – 1/2012
Vodja: Sebastian Toplak
Obseg: 3.369.851 €
Akronim: MODULE CLOSE TO
Financer: Evropska komisija – 6. OKVIRNI PROGRAM
Vodja: Sebastian TOPLAK
Trajanje: 30. 03. 2007 – 30. 03.2010
Akronim: CONNECT
Financer: Evropska komisija – 6. OKVIRNI PROGRAM
Vodja: Sebastian TOPLAK
Trajanje: 03. 09. 2007 do 03. 09. 2010
Obseg: 20,5 MM (Mean Month)
Acronym: ADD HOME
Nosilec: Toplak Sebastian
Financer: Evropska komisija – 6. OKVIRNI PROGRAM
Trajanje: 1. 12. 2006 – 30. 11. 2009
Akronim: PTaccess
Financer: Evropska komisija – 6. OKVIRNI PROGRAM
Vodja: Sebastian Toplak
Trajanje: 01.02.2007 – 01.02.2009
Koordinator: FGM-AMOR (A), UM-FG podizvajalec
Acronym: BYPAD Platform
Nosilec: Toplak Sebastian
Financer: Evropska komisija – 6. OKVIRNI PROGRAM
Obseg: odvisen od števila vključenih mest (50 % sofinanciranje EU)
Trajanje: 1. 1. 2006 – 31. 10. 2008