Načrtovalci slovenskih avtobusnih postaj se zaradi obstoječe pravne podlage velikokrat znajdejo v dilemi. Veljaven Pravilnik o opremljenosti avtobusnih postaj, pomembnejših avtobusnih postajališč in avtobusnih postajališč ter načinu opravljanja storitev avtobusnih postaj, veljaven od leta 2004, predstavlja osnovno pravno podlago za načrtovanje. Ta do danes ni bil deležen sprememb ali dopolnitev. Magistrsko delo podaja predloge in smernice za določanje kapacitet opremljenosti in storitev avtobusnih postaj v obliki modela. Na podlagi slovenskega pravilnika o železniških postajah in postajališčih ter nemških smernic za načrtovanje avtobusnih postaj je predlagana nova kategorizacija avtobusnih postaj za območje Republike Slovenije. Model bi načrtovalcem lahko postal pripomoček za načrtovanje novih in rekonstrukcijo obstoječih avtobusnih postaj. Prav tako bi se lahko na podlagi modela dopolnila, spremenila ali obnovila slovenska pravna podlaga za načrtovanje avtobusnih postaj. Model je implementiran na primeru nove avtobusne postaje v Gornji Radgoni. Za prihodnji razvoj železniškega prometa na območju Gornje Radgone smo preverili, ali bo zasnovana avtobusna postaja ustrezala dodatnim kapacitetam potnikov ali dodatnim avtobusnim linijam.
Model za določanje kapacitet in opremljenosti avtobusnih postaj ter implementacija na primeru Gornje Radgone
avtor/ji:
Katarina Flisar
mentor/ji:
Lep Marjan, univ. dipl. inž. grad.
somentor/ji:
Renčelj Marko, univ. dipl. inž. grad.
leto:
2024