V magistrskem delu je teoretično in praktično opisano izvennivojsko vozlišče oblike trobente in njegova uporaba glede na parametre gostote prometa, prometne varnosti in ekonomičnosti gradnje ter analiza prostorske komponente skozi računalniško izdelavo projektne dokumentacije. Uvodni del naloge skozi osem krakov opisuje temeljna načela projektiranja in gradnje cestnih vozlišč z opisi vrst projektov cestne infrastrukture. V nadaljevanju teoretičnega dela naloge so navedeni načini delitve javnih cest, relevantne hitrosti kot osnovni parametri cestne infrastrukture, opisani so elementi horizontalno in vertikalno vodenih osi ter naštete dimenzije cestnih profilov ter načini priključka in vozlišč v več ravneh. Posebna pozornost je namenjena dimenzioniranju in vrstam ramp ter parametrom prometnih pasov izvozov iz glavne smeri (odcepljanje), vhodov iz ramp v glavno ali stransko cestno smer (priključevanje), prepletanja z namenom izključitve ali vključitve v želeni cestni smeri in zadosni razdalji v zvezi z omenjenimi elementi. Praktični del naloge obsega opredelitev projektnih nalog skozi procesna dejanja uporabe različnih zakonskih in podzakonskih okvirjev pri projektiranju cestnih vozlišč v obliki »trobente« v procesu izdelave glavnega projekta. Velik del naloge se nanaša na pripravo projektne dokumentacije za cestno vozlišče Bistra na avtocesti A2 Zagreb–Macelj s prikazom izbranih in izračunanih številčnih vrednosti parametrov cestnega vozlišča tipa trobenta. Magistrsko delo se zaključi z grafičnim prikazom konstrukcijske situacije, vzdolžnih in prečnih profilov ter podrobnimi razdelavami posameznih konstrukcijskih elementov.
POSTOPEK PROJEKTIRANJA VEČNIVOJSKEGA VOZLIŠČA TIPA TROBENTE
avtor/ji:
Dragana Hrgić
mentor/ji:
Tollazzi Tomaž, univ. dipl. inž. grad.
leto:
2022