Proga drugega tira, ki se gradi med Divačo in Koprom, je pomembna sodobna železniška povezava med tovornim pristaniščem Koper in regijo in je sestavni del vseevropskega TEN-T transportnega omrežja.
Strokovna ekskurzija ogleda gradbišča na celotni trasi železniške proge in tovorne železniške postaje Koper se je za študente 2.letnika VS (modul železniški promet) in UN študijskega programa Prometni Inženirstvo izvedla 21.maja 2024.
Z vodenjem g.Mlakarja, predstavnika podjetja 2TDK, po 27,1 km dolgi trasi železniške proge na 3 viaduktih in skozi 7 predorov, z vzdolžnim naklonom 17؉, so se študentje seznanili s projektom, gradnjo, sistemi za zagotavljanje varnosti, načinom vodenja železniškega prometa po izgradnji in pomenom za prevoz tovora iz/v pristanišče Koper.
Za razumevanje pomena posodobitve in nadgradnje železniške infrastrukture je sledil ogled tovorne železniške postaje Koper, ki je začetna ali končna postaja na enotirnem in elektrificiranem odseku cepišče Prešnica – Koper in je namenjena predvsem tovornemu prometu za pristanišče Koper. Postaja je opremljena za sprejem in odpravo vagonskih pošiljk v notranjem in mednarodnem prometu in je organizacijsko nadrejena daljinsko vodenim postajam Rižana, Hrastovlje in Črnotiče.