Gradbeništvo

Gospodarsko inženirstvo

Prometno inženirstvo

Arhitektura

Preskoči na vsebino
Gradbeništvo G Gospodarsko inženirstvo GI Prometno inženirstvo PI Arhitektura A
Katedra za prometno tehniko in varnost v prometu

Katedra za prometno tehniko in varnost v prometu

KATEDRA ZA PROMETNO TEHNIKO IN VARNOST V PROMETU

Mobilnost. Varnost. Trajnost.

Katedra za prometno tehniko in varnost v prometu je ena redkih ustanov v slovenskem prostoru, ki se sooča z izzivi prometne varnosti in trajnostne mobilnosti. Da bi jih uspešno rešili, vedno upoštevamo zvezo med človekom, vozilom in cesto: to je podlaga za vse naše raziskave.

 

Zakaj sodelovati z nami?

INOVATIVNOST IN ZNANOST.

S sodobnimi tehnologijami iščemo z znanjem-podprte rešitve večjim prometnim izzivom.

MULTIDISCIPLINARNOST.

Strokovnjaki za modeliranje prometa, analitiki prometnih nesreč, specialisti za človekove dejavnike: to so samo nekateri profili, ki sestavljajo našo skupino. Ravno ta multidisciplinarnost nam omogoča razumevanje vseh odtenkov, ki jih prometni izzivi v sebi skrivajo. Tako se lahko spopadamo z njimi z različnih zornih kotov, in lahko predlagamo za vsak problem najbolj učinkovito rešitev.

STROKOVNOST.

S številnimi lokalnimi, nacionalnimi in mednarodnimi projekti, ki so že za nami, se lahko pohvalimo z dolgoročno ekspertizo na področju prometa.


Predstojnik katedre


Osebje

ČLANI KATEDRE

Za področje prometne varnosti

Za področje trajnostne mobilnosti

Zunanji sodelavci


PEDAGOŠKA DEJAVNOST Preberi več

Tudi akreditirani študijski programi, ki jih predlagamo dodiplomskim in podiplomskim študentom, odražajo dve glavni smernici, katerima sledijo naši raziskovalci: prometna varnost in trajnostna mobilnost.

Predavatelji Katedre so namreč po večini raziskovalci, ki delajo v sklopu le-te. Tako lahko zagotavljamo študentom ne samo vso začetno znanje o prometu, temveč jih lahko tudi ozaveščamo z najbolj sodobnimi ugotovitvami na tem področju. Pozorno skrbimo tudi za praktični del študija: redno vabimo zunanje strokovnjake, ki za naše študente držijo posebna predavanja in demonstracije, ter organiziramo tehnične ekskurzije. Na tak način lahko študentje konkretno primerjajo pridobljeno teoretično znanje s prakso.

Mreža sodelujočih univerz

Avstrija: Tehnična Univerza Graz

Belgija: UHasselt, IMOB

Češka: Univerza v Plznu

Hrvaška: Univerza v Zagrebu, Univerza v Osijeku, Univerza na Reki

Nemčija: Tehniška Univerza v Münchnu

Italija: Univerza KORE v Enni

Srbija: Tehniška Univerza v Novem Sadu

ZNANSTVENO RAZISKOVALNA DEJAVNOST Preberi več

Dve glavni raziskovalni domeni Katedre sta prometna varnost ter trajnostna mobilnost.

Da bi lahko čimbolj podrobno raziskali ti področji, upoštevamo vedno zvezo med človekom, vozilom in infrastrukturo, ter uporabljamo veliko orodij, s pomočjo katerih si pridobimo nova in bolj specifična znanja. Med temi naj omenimo samo simulator vožnje, drone ter programsko orodje za mikrosimulacijo.

V domeni prometne varnosti proučujemo mehanizme, ki vodijo do prometnih nesreč, tako iz proaktivnega kot iz reaktivnega aspekta. Nezgode obravnavamo bodisi z vidika teorije kot tudi prakse, in predlagamo morebitne ukrepe za izboljšanje stanja prometne varnosti.

V domeni trajnostne mobilnosti se ukvarjamo s težavami, ki so vezane na prometne navade in izbire posameznikov, ter poskušamo spremeniti tradicionalno uporabo osebnega avtomobila v bolj trajnostne načine prometa. Med vsemi izzivi, s katerimi se soočamo, lahko omenimo upravljanje javnega potniškega prometa in sicer na kakšen način bi lahko povečali njegovo učinkovitost in trajnost.

PROJEKTI Preberi več

Mednarodni projekti

iDreams

Life Care4Climate

Efficience

Attac

PMinter

Radecon

Proceed

Max

Nacionalni projekti

POTREBNO DOPOLNITVE

Lokalni projekti

POTREBNO DOPOLNITVE

RAZISKOVALNA IN PROGRAMSKA OPREMA Preberi več

Med vso raziskovalno opremo, ki jo imamo na razpolago, se naša Katedra lahko pohvali z dvema novima in sodobnima pridobitvama: s simulatorjem vožnje ter z “eye-tracking” očali. Obe orodji sta temelja naših raziskav, ker lahko zvesto reproducirajo zvezo med človekom, vozilom in infrastrukturo.

Poleg tega pri našem raziskovalnem delu pogosto uporabljamo tudi drone, ki nam omogočajo štetje in kategorizacijo prometa. Naj tu omenimo še programsko opremo za mikro- in mezosimulacijo, s katero si pomagamo pri analizi različnih prometnih rešitev.

CENTER ZA PROMETNO TEHNIKO IN VARNOST V PROMETU Preberi več

Center za prometno tehniko in varnost v prometu (CPTVP) deluje na Fakulteti za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitektura Univerze v Mariboru pod okriljem Inštituta prometnih ved (IPV) že več kot 15 let. Glavna področja raziskav se navezujejo na prometno tehniko in varnost v prometu: načrtovanje prometne infrastrukture, ukrepe za varnost cestne infrastrukture (umirjanje prometa), uporaba evolucijskih algoritmov za optimiranje prometnih tokov motoriziranih in ranljivih (kolesarjev, pešcev) udeležencev v prometu, analize varnosti v cestnem prometu (npr. avtocestni odseki in tuneli), analize prometnih nesreč, varnost in varovanje v prometu, analize varnosti vozil itn.

CENTER ZA RAZISKAVE MOBILNOSTI Preberi več

Center za raziskave mobilnosti (Centre for mobility research) je center, ki deluje pod okriljem Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekture, Univerze v Mariboru v okviru Inštituta za prometne vede.

Center za raziskave mobilnosti v okviru svojih dejavnosti izvaja mednarodne, nacionalne in regijske znanstvene, raziskovalne in razvojne projekte na področju trajnostne mobilnosti, opravlja raziskave ter nudi strokovna mnenja za potrebe institucij, podjetij in drugih strank.

Področja raziskave centra so:

  • trajnostna mobilnost,
  • prometno planiranje,
  • upravljanje z mobilnostjo,
  • javni potniški promet (analize trga, infrastruktura, financiranje, upravljanje, marketing),
  • prometno modeliranje,
  • informacijske tehnologije v prometu,
  • prometna politika,
  • prostorsko načrtovanje in promet,
  • promet in okolje.

Poslanstvo in cilji centra:

  • izboljšanje možnosti za večjo mobilnost prebivalcev,
  • implementacija okolju prijaznih oblik transporta,
  • sodelovanje pri razvijanju učinkovitega, hitrega, varnega in zanesljivega javnega potniškega prometa,
  • uporaba prometnih modelov pri napovedovanju prometnih tokov,
  • uporaba planerskih orodij pri napovedovanju prometnega toka,
  • doprinos k razvoju prometa,
  • aktivno sodelovanje pri ustvarjanju prometne politike,
  • iskanje in razvijanje novih tehnologij na področju transporta in ekonomije,
  • aktivno sodelovanje na domačih in tujih konferencah itd.

Raziskovalna dejavnost

Raziskovalna dejavnost v centru za raziskave mobilnosti temelji na teoretičnih in praktičnih znanjih medsebojno povezanih področij. Ključno področje raziskav je promet in nanj vezane trajnostne rešitve, kjer se prepletajo različna strokovna področja kot: okoljevarstvo, infrastuktura, finance, upravljanje, varnost, informacijski sistemi, prostorsko načrtovanje itd.
Trajnostna mobilnost je skupen, dolgoročen cilj večine raziskovalnih projektov, ki jo dosegamo na različne načine. Center za raziskave mobilnosti s strateškimi in razvojnimi raziskavami, mnenji in ekspertizami sooblikuje prometno politiko mest, regij in držav. Ss sodelovanjem v EU in Interreg projektih pa sooblikuje tudi evropsko in medregionalno prometno politiko.
Osnovni »orodji«, ki jih na centru uporabljamo sta prometno modeliranje in planiranje.
Prometno modeliranje temelji na različnih kompleksnih prometnih modelih. Najpogosteje uporabljeni prometni modeli, ki jih uporabljamo za napovedovanje odvijanja prometa, so modeli generacije in distribucije, LOGIT (modal choice) modeli in ERRAM modeli. Podporo nam nudi tudi programska oprema VISSIM, VISSUM in VISEVA, odvisno od nivoja raziskave oziroma modela (mikro, mezo, makro).
Prometno planiranje temelji na različnih prometnih procesih. Odvisno od nivoja raziskave se planerskemu procesu določijo vhodni in izhodni pogoji. Potrebni postopki dela se podrobneje opišejo in navedejo možne rešitve obravnavanega problema.
Planerski prometni procesi so uporabni za posamezne prometne načine, kot tudi za večnivojski pristop.

EU projekti

Večina projektov na evropski ravni je plod medsebojnega sodelovanja partnerskih organizacij iz Evropske unije. S partnerji sodelujemo v okvirnih programih Evropske unije (5., 6. in 7. okvirni program) in medregionalnih programih (Interreg IIIb,IIIc). V projektih izvajamo analize stanja procesov planiranja prometnega sistema, navajamo predloge za dvig kvalitete življenja in s pilotskimi projekti predloge tudi implementiramo.

AKTUALNI PODATKI ŠTEVCA KOLESARJEV V MARIBORU (LJUBLJANSKA CESTA)​ Preberi več

Na križišču Ljubljanske ulice in Moše Pijada, tik ob podvozu pod železniško progo, se nahaja kolesarski števec. Sistem je zasnovan tako, da omogoča enostavno spremljanje trendov kolesarjenja v realnem času. S števcem želimo spodbujati in krepiti kolesarsko kulturo. Verjamemo, da je kolesarjenje več kot le oblika prevoza – je način življenja, ki spodbuja zdravje, skupnost in trajnostno mobilnost.

Kolesarski števec je del projekta LIFE IP CARE4CLIMATE. LIFE IP CARE4CLIMATE je celostni projekt, ki je namenjen ozaveščanju, izobraževanju in usposabljanju ključnih deležnikov za izvajanje ukrepov, ki bodo pomagali Sloveniji zmanjšati emisije toplogrednih plinov do 2030. Podprto je s sredstvi evropskega programa LIFE, sredstvi Sklada za podnebne spremembe in sredstvi partnerjev projekta. LIFE IP CARE4CLIMATE (LIFE17 IPC/SI/000007) predstavlja integralni pristop k boju proti podnebnim spremembam.

Zapeljite se z nami v bolj zeleno prihodnost!

Dokumenti
Skip to content